- Nama Penuh
- Program sekarang
- Status diri
- Alamat lengkap rumah
- Program yang diambil semasa Ijazah Sarjana Muda
- Universiti semasa program Ijazah Sarjana Muda
- Nama guru yang menjadi idola
- Kenapa guru tersebut dipilih sebagai idola
- Nama guru yang tidak disukai
- Kenapa guru tersebut tidak disukai
- Kenapa ingin menjadi seorang guru?
- Apakah peranan seorang guru?
- Akhir sekali, lukiskan gambar sebatang pokok, beserta tandatangan dan tarikh lahir
Tugasan secara berpasangan, rumusan salah satu tajuk daripada pembentangan semasa Seminar Serantau, di Klana Resort Seremban.
Nama ahli kumpulan:
- Nurul Huda Bt Mahmud Taridi
- Ummi Salmah Bt Adnan
Pembelajaran Sains Fisika Melalui Pendekatan Integrated Sains Spritual di kelas IV SDN 034, Kampar
Nama Pembentang
Puan Zulhilmi ( Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Riau.
sesi selari 4B, Merbau.
Intisari Pembentangan
Kenapa kajian dibuat?
Tujuan kajian adalah untuk mendeskripsikan hasil belajar sains fizik siswa melalui penerapan pendekatan "integrated sains spiritual" pada tajuk sistem suria
Apa yang dilakukan?
Pendekatan kajian ini dirancang untuk menghubungkan konsep-konsep dalam sains fizik dengan konsep-konsep agama islam yang berkaitan dengan sistem suria
Bagaimana kajian dibuat?
Instrumen yang digunakan adalah pengumpulan data melalui ujian hasil belajar kognitif dan ujian hasil belajar psikomotor pelajar
Langkah Pendekatan Model (Prosedur)
Perancangan :- merumuskan tujuan pembelajaran dan menetapkan konsep yang hendak difahami
Pelaksanaan :- pengelolaan kelas dibahagikan kepada beberapa kumpulan dan meminta pelajar melaksanakan aktiviti latihan dalam kumpulan
Perbincangan:-Perbincangan berkaitan dapatan aktiviti
AKTIVITI 3
- Ummi Salmah bt Adnan (P48606)
- Nurul Huda bt Mahmud Taridi (P48645)
- Nurul Huda bt Mohd Rejab (P48657)
- Samini Bianus (P48690)
- Nor Syariah bt Sirun (P48694)
Meningkatkan penglibatan pelajar dalam aktiviti pembelajaran biologi dalam topik "interaction among organism" dengan menggunakan dam ular sebagai alat bantu mengajar.
0 comments:
Post a Comment